Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/dedeobeh/drcemalkaya.com/wp-content/themes/qhub/inc/init.php on line 38
Meme Kanseri | Meme Kanseri Hastalıkları
Meme Kanseri Nedir

Meme Kanseri Nedir Nasıl Gelişir

Meme  Kanseri Nedir

Meme kanseri, meme dokusundan gelişen bir kanser türü olup hem kadın hem de erkek memesinde ortaya çıkabilir. Meme kanseri, meme lobları (süt üreten bezler) ve meme kanallarının (süt kanalları) iç yüzeyini kaplayan hücrelerin anormal çoğalmasıyla ortaya çıkar. Nadiren de bu yapıların dışındaki yağ ve bağ dokusundan da gelişebilir. Meme kanseri hücreleri kontrolsüz bir şekilde büyümeye devam ederek çevredeki meme dokusuna ve vücudun diğer  bölgelerine yayılabilirler.

Meme Kanseri ile İlgili Risk Faktörleri Nelerdir

Risk faktörü demek, bir hastalığa yakalanma ihtimalini artıran özelliklerdir. Ancak bir risk faktörünün, hatta birçoklarının olması, o kişinin hastalığa mutlaka yakalanacağı anlamına gelmez.

Meme kanseri ile ilgili birçok risk faktörü vardır, bunların bir kısmı hayat tarzı ile ilgili değiştirilebilir risk faktörleridir. Diğer risk faktörleri ise (yaş, cinsiyet gibi) değiştirilemeyen risk faktörleridir.

Meme Kanserinin Belirtileri Nelerdir

Meme kanserinde tümör belli bir büyüklüğe ulaşmadan bir şikayet yaratmamaktadır. Tarama amaçlı yapılan muayene ve diğer radyolojik yöntemlerin (mamografi vs.) amacı şikayet oluşmadan önce yani erken aşamada gelişen bu  tümörleri yakalamaktır. Tümör büyüyüp şikayete neden olduğunda oluşturduğu şikayetlerin önemsenmesi ve araştırılması sayetinde yine erken teşhis mümkündür. Meme kanserinin en sık belirtiler şunlardır:

Meme Kanseri Tanısı Nasıl Konulur

Meme Kanserinin Tanısı Nası Konulur?

Meme kanserinde erken teşhis diğer tüm kanserlerde olduğu gibi tedavinin en önemli belirleyicisidir. Erken teşhis edilmesi halinde  %100’e varan oranlarda sağkalım sağlanmaktadır.

Erken evrede saptanması amacıyla geliştirilen tarama programları tanının ilk basamağını oluşturmaktadır. Tanıda en önemli kural bireylerin bilinçlendirilmesi yoluyla kendi kendine yapılan muayenedir.

Meme Kanseri Tedavisi Nasıl Yapılır

Meme Kanserinde Tedavi

Meme kanseri tedavisi son yıllardaki gelişmeler nedeniyle daha komplike ancak etkili bir hal almıştır. Önceleri bir iki tedavi yöntemiyle yürütülen bu süreç cerrahi dışında birçok medikal ve radyasyon tedavi kombinasyonları ile yürütülmektedir. Meme kanserinin tedavisi tümörün evresine, türüne ve reseptör durumuna bağlı olarak değişebilir.